„Powietrze – Woda – Ziemia – Ogień – o Czterech Żywiołach coś Ci powiem !
Do życia są niezbędne Nam ! Lecz dobrą radę Tobie dam, korzystaj z nich rozważanie i traktuj bardzo poważnie !”
Niezwykle interesująca tematyka ,,Żywioły”, która rozwinęła w przedszkolakach zainteresowanie przyrodą ożywioną i nieożywioną, wdrażała do eksperymentowania, obserwowania, poszukiwania oraz formułowania wniosków. Uwrażliwiała również na piękno otaczającego środowiska przyrodniczego i kształtowała postawę proekologiczna. Zajęcia rozpoczęliśmy od wyjaśnienia – co to są „Żywioły”, oraz od ich wymienienia: Woda, Powietrze, Ogień, Ziemia. Ale nie poprzestaliśmy tylko na tym, aby dzieci lepiej zapamiętały jakie mamy żywioły, wykonaliśmy kilka doświadczeń z nimi związanych. Dzieci obserwowały zapaloną świeczkę, gasiły wodą płonący papier, nadmuchiwały balon, obserwowały unoszące się na wodzie przedmioty, obserwowaliśmy erupcję wulkanu.
Muchomorki opisywały charakterystyczne cechy żywiołów, poznały wpływ przyrody nieożywionej na życie ludzi i zwierząt. Poznały klęski żywiołowe takie jak: powódź, huragan, pożar, wybuch wulkany, trzęsienie ziemi.