Uczniowie klasy IV Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Nieszawie zrealizowali siódme z zadań projektu „(Nie)zwykła matematyka” – Moduł IX: Szkolny Bank Matematyczny, zadanie 1: Historia pieniądza – wirtualne zajęcia w Mennicy Narodowej; jak zabezpieczamy pieniądze oraz zadanie 5: Nasza własna waluta – projekt banknotu.
Wybraliśmy się na wycieczkę. Tym razem na wirtualny spacer do Centrum Pieniądza NBP oraz do Mennicy Narodowej. Z wielką ciekawością wysłuchaliśmy krótką historię pieniądza, zapoznaliśmy się z procesami produkcji monet i banknotów, a także ze sposobami ich zabezpieczeń.
Odwiedzając Centrum Pieniądza NBP największą uwagę skupił na nas skarbiec i jego potężne drzwi z ogromnym, skomplikowanym zamkiem ryglowym, a także laserowe zabezpieczenia pomieszczeń. Dużo emocji wywołały gabloty pełne różnych monet i sztabek złota.
Podczas zajęć koła matematyczno-technicznego utrwalaliśmy przeliczanie polskich jednostek monetarnych grając w grę karcianą Ja mam… Kto ma….
Oglądając i dotykając różne banknoty zauważyliśmy obraz widoczny w prześwicie, wypukłości, znak wodny, nitkę zabezpieczającą, nadruki zmieniające barwę lub kształt. Zdobytą wiedzę wykorzystaliśmy do wykonania projektów naszej własnej waluty.
Galeria zdjęć dostępna TUTAJ
Zespół Szkolno- Przedszkolny w Nieszawie
ul. Zjazd 5 i ul. Kościuszki 6
87- 730 Nieszawa