Celem Metody Dobrego Startu jest jednoczesne usprawnienie czynności analizatorów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno- ruchowego, a także kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. W jej założeniu leży bowiem koordynowanie czynności słuchowo- wzrokowo- ruchowych harmonizowanie wszystkich funkcji psychomotorycznych. Ćwiczenia te prowadzą do usprawnienia uwagi, percepcji, pamięci, wyobraźni słuchowej i wzrokowej oraz motoryki i koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej, a więc integracji percepcyjno- motorycznej., co ułatwia naukę czytania i pisania wszystkim dzieciom.
Zajęcia prowadzone Metodą Dobrego Startu przebiegają według stałego schematu i są dostosowane do potrzeb dzieci, z którymi pracujemy.
Struktura zajęć jest następująca:
I. Zajęcia wprowadzające: ćwiczenia orientacyjno- porządkowe , nauka piosenki, zabawa "zagadki językowe".
II. Zajęcia właściwe: ćwiczenia ruchowe, ćwiczenia ruchowo- słuchowe, ćwiczenia ruchowo- słuchowo- wzrokowe.
III. Zajęcia końcowe.
Zajęcia końcowe to ćwiczenia relaksacyjne, wyciszające oraz oddechowe i usprawniające narządy artykulacyjne.
Zajęcia koła Metodą Dobrego Startu w naszym przedszkolu prowadzi nauczyciel: Beata Ciemiecka
Matematyka w przedszkolu jest obecna codziennie poprzez różnego rodzaju zabawy, ćwiczenia, czynności samoobsługowe. Dzieci w tym wieku są ciekawe świata, swego otoczenia, są badaczami, odkrywcami. Zadaniem przedszkola w tak ważnym okresie życia dziecka jest pobudzanie do działania, motywowanie do poznawania „nowego”.
Głównym założeniem koła matematycznego jest wspieranie dzieci zdolnych, rozwijanie posiadanych uzdolnień i intuicji matematycznej, stymulowanie ich rozwoju oraz twórczego i logicznego myślenia, wzbogacenie wiedzy matematycznej. Zajęcia mają także na celu przygotowanie naszych milusińskich do posługiwania się pojęciami matematycznymi, do zrozumienia, których dochodzą poprzez samodzielne działanie.
Prowadzenie kółka artystycznego ma na celu rozwijanie twórczej inicjatywy dziecka, pomysłowości, a przede
wszystkim wiary we własne siły oraz wzbogacanie kontaktu ze sztuką i jej twórcami. Tematyka zajęć dobierana jest stosownie do pór roku, omawianych tematów, konkursów organizowanych przez różne instytucje oraz pod względem zainteresowań dzieci. Na kółku plastycznym dzieci poznawać będą różnorodne techniki plastyczne, wybitnych twórców sztuki oraz sposoby wykorzystania różnych materiałów codziennego użytku do pracach plastycznych.
Zajęcia koła artystyczno-matematycznego w naszym przedszkolu prowadzi nauczyciel: Alina Leszczyńska.
Twórczość plastyczna jest jedną z ważniejszych form działalności dziecka w wieku przedszkolnym. Dzięki plastyce dziecko nie tylko pobudza i wyraża swoje myśli i emocje ale również zaspakaja potrzebę ekspresji. Jednym z wielu zadań przedszkola jest stymulowanie rozwoju takich zdolności dzieci, dzięki którym kształtują one swoją osobowość, zwiększając tym samym szansę powodzenia w szkole i w życiu. Przedszkole ma stworzyć dzieciom warunki, w których znajdą odwagę, aby podjąć wyzwania i wykorzystać własne możliwości oraz zdolności, uczyć wiary we własne siły jak również starać się usuwać zahamowania, poczucie niepewności. Wydaje się oczywiste, że jednym z lepszych a może najlepszym sposobem wspomagającym wszechstronny rozwój dziecka a przy tym harmonijny rozwój osobowości są zajęcia plastyczne.
Zajęcia koła plastycznego w naszym przedszkolu prowadzi nauczyciel: Natalia Woźniak
Zespół Szkolno- Przedszkolny w Nieszawie
ul. Zjazd 5 i ul. Kościuszki 6
87- 730 Nieszawa